We informeren je graag over besluiten die Rijnbrink heeft genomen rondom de aanpak van het coronavirus. Deze maatregelen raken ook Musidesk. We snappen ook dat je vol zit met vragen; daarom hebben we een aantal websites voor je op een rij gezet, waar je informatie uit de eerste hand kunt lezen. En natuurlijk raden we je aan om de nieuwsberichten nauwgezet te volgen, zodat je op de hoogte bent van de stappen die in de Cultuursector worden gezet. 

Wij vragen je om rekening te houden met het onderstaande:  

Dienstverlenging Musidesk weer opgestart op 11 mei

Vanaf maandag 11 mei heeft Musidesk de dienstverlening weer opgestart. Dat wil zeggen dat er weer leenverkeer mogelijk is en dat er op alle werkdagen weer medewerkers aanwezig zijn. Let op! We zijn nog niet geopend voor klanten, dus het is nog niet mogelijk om ons in Deventer te komen bezoeken en fysiek werken te komen uitzoeken en lenen.
We zijn bereikbaar via telefoon ( 088-1970306)  en e-mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.), volgens de normale kanalen en volgens de reguliere openingstijden.  

Postversturing weer mogelijk 

Materialen kunnen weer per post worden geretourneerd, en Musidesk gaat ook weer materialen per post versturen. Tot 1 juni maken we geen gebruik van de lijndienst naar bibliotheken voor het versturen van de materialen (binnen Gelderland en Overijssel), omdat nog niet alle bibliotheken fysiek geopend zijn. Retourneren in de bibliotheek, wanneer deze geopend is, is wél mogelijk voor de verenigingen die normaliter via de bibliotheek hun materialen ophalen en retourneren.
Voor leners buiten Gelderland en Overijssel verandert er niets en wordt alles per post afgehandeld.

Quarantaine van het materiaal

De bibliotheken hebben op dit moment een 'quarantaine-beleid' voor de materialen die zij ontvangen. Deze worden 36 uur apart gezet, voordat ze verder worden verwerkt. Musidesk houdt zich bij de verwerking van de materialen aan de voorgeschreven hygiëne-eisen, maar we vragen de ontvangers om de verantwoordelijkheid te nemen voor de quarantaine-tijd. We raden dus aan, de materialen even te laten liggen, voordat ze verder worden verwerkt en verspreid aan leden.       

 Heb je vragen over dit bericht? Stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..Wij zullen je mail dan zo snel mogelijk beantwoorden. Kijk ook eens op onze pagina met 'veel gestelde vragen'; misschien staat jouw vraag er wel tussen!

Advies en projectleiding

De adviseurs en projectleiders van Musidesk werken nog voornamelijk thuis, maar zijn telefonisch en per mail bereikbaar:
Joop Boerstoel: 06-53801881 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ria Kornet: 06-51997161 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wout Ligterink: 06-20775951 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Anne Marie Roetgerink: 06-82328445 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Adriënne Versteegen: 06 82 67 27 98 / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 

Landelijke Dienstverlening Bladmuziek

Bij vragen over de Landelijke Dienstverlening Bladmuziek kun je mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

FASO Dienstverlening

Ook de dienstverlening van de FASO start weer vanaf 11 mei. Bij vragen over de FASO Dienstverlening, mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Algemene actuele informatie 

Voor verenigingen vanuit de KNMO is dit te vinden op: https://www.knmo.nl/knmo-over-coronavirus/ 
Op 13 mei kwam de KNMO met het volgende advies: https://www.knmo.nl/2020/05/13/knmo-en-koornetwerk-nederland-adviseren-blazers-en-zangers-om-voorlopig-nog-niet-samen-te-musiceren/?fbclid=IwAR2C2edLQKWYk2vE9axInErLmxQ2FQJ9tUgJVoyk-UmTYg3Toqq792c4zMQ#.Xr5zwcgzbIW 

Voor dirigenten vanuit de BvOI is dit te vinden op:  https://bvodi.nl/blog.asp?id=847 (leden kunnen ook verder kijken binnen het inlog-gedeelte)

Voor algemene informatie en onderzoeksvragen rondom de culturele sector kun je kijken bij LKCA: https://www.lkca.nl/ 
LKCA is ook heel geïnteresseerd in jouw situatie en stuurt hierover regelmatig vragen rond. Door hierop te reageren, krijgen we de problemen in de culturele sector duidelijk in beeld.

Voor wetenschappelijk onderbouwde informatie voor musici in het coronatijdperk kun je lezen over onderzoeksproject VirMus, een initiatief van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, ondersteund door de grote Nederlandse orkest- en korenorganisaties en uitgevoerd door de TU Delft: www.VirMus.nl 

Bij Cultuurconnectie is een meldpunt ingericht, waar je je issues kunt inbrengen: https://www.cultuurconnectie.nl/actueel/nieuws 
C
ultuurconnectie heeft bovendien ism KNMO en Koornetwerk een protocol opgezet voor de herstart van muzieklessen en eventuele repetities / optredens: https://www.cultuurconnectie.nl/actueel/nieuws/covid-19-pandemie/branchespecifiek/protocol

Daarbij verwijzen we ook graag naar de algemene pagina van Rijnbrink, waar ook alle informatie over en rond bibliotheken is te vinden: https://www.rijnbrink.nl/updates-coronavirus