Is het zeker dat ik mijn reservering ontvang op de datum die online is aangegeven in de catalogus?

Wanneer u een uitgeleend werk online reserveert is het niet zeker dat het werk ook voor u beschikbaar is op de datum die is aangegeven. Het kan namelijk zo zijn dat een andere lener u voor was en ook al een reservering op dit werk heeft gedaan. U kunt dit zien wanneer u op de reserveerknop hebt geklikt. Bovendien is Musidesk afhankelijk van de vorige lener; wanneer deze het werk niet tijdig retourneert, is het ook niet op tijd voor de volgende lener beschikbaar.

Worden al mijn reserveringen geleverd, ook als ze al heel lang in mijn menu staan?

Een ander belangrijk punt ten aanzien van reserveringen is, dat u in 'mijn menu' zelf een reservering moet verwijderen wanneer u het werk onverhoopt toch niet wenst te lenen. Wanneer een reservering in uw menu blijft staan, zal het werk ook geleverd worden wanneer u aan de beurt bent. Dit kost dan onnodig leengeld.

Wanneer ik werken uit beide vestigingen aanvraag en per post verzonden wil hebben, betaal ik dan ook twee keer portokosten?

De medewerkers die de aanvragen behandelen, kijken na of er meerdere aanvragen zijn. Ze verzamelen zoveel mogelijk alle materialen om ze in één pakket te versturen. Dat betekent wel dat de levertijd langer is. Wanneer u uit elke vestiging de materialen toch direct wilt ontvangen, kunt u dit per Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. aangeven. In dat geval betaalt u wel twee keer portokosten.

Ik heb werken uit de internetcatalogus in 'mijn menu' op mijn verlanglijstje gezet. Betekent dat dan ook dat ik deze werken toegezonden krijg?

De werken die op het verlanglijstje staan, worden niet beschouwd als aanvragen en worden dus niet geleverd. Levering vindt pas plaats nadat u een aanvraag/reservering hebt gedaan.

2017 Musidesk Rijnbrink